Træning

Graviditetstræning

Jeg er desværre ikke gravid længere! Det ved du formentlig godt, hvis du har læst mine tidligere blogindlæg – HER & HER. Når det så er sagt, opstartede jeg i forbindelse med min graviditet vores første gravidhold i Cramers Studie, og det har været en kæmpe succes. Derfor fortsætter vi naturligvis med vores gravidhold i studiet, og så håber vi, at jeg snart bliver gravid igen 🙂

Er du gravid, lyder anbefalingerne at du skal være fysisk aktiv min. 30 minutter om dagen, og at du i mange tilfælde sagtens kan fortsætte din nuværende træning, så længe du justerer intensiteten og lytter til din krop. Så langt så godt, men hvad med mavetræning? Det kan være svært at finde hoved og hale i, hvad du må, og hvad du absolut bør holde dig fra, når det kommer til træning af din mavemuskulatur. Dernæst kommer hele det faktum, at det kan være svært at få lokket sig selv afsted til træning, formentlig fordi du både er træt og til tider døjer med kvalme. En anden ting er, at det mange gange kan virke demotiverende at træne med ‘ikke-gravide’, fordi graviditeten begrænser dig i at lave specifikke øvelser, og fordi du til tider føler dig som en flodhest. Så er der hele den gruppe af gravide der gerne vil igang, men som er nervøse for at påbegynde træningen, fordi de ikke ved, hvor de skal starte.

LÆS OGSÅ: Har du født, og er du klar til at genoptage træningen efter din graviditet og fødsel? Tjek vores mor/barn forløb på Cramers Studie HER.

Vi opstartede vores første gravidhold i starten af november 2017, og i januar 2018 opstarter endnu et hold, hvor mine dygtige gravid- og mor/barn træner, Line vil stå for træningen. Lines fornemmeste opgave er at sikre, du som gravid får den rette træning under din graviditet. At du får bevæget dig på bedste vis, og at du tilmed får svar på alle de mange spørgsmål, så du ikke længere føler dig usikker på, hvad du må, og hvad du ikke må. Du finder alt information om forløbet nedenfor.

. . . .

FORLØBET INKLUDERER

HOLD 1

  • 8 ugers træningsforløb med 2 ugentlige træningspas i Cramers Studie
  • Fra uge 1 tom. uge 8: Onsdage kl. 16 og fredage kl. 6.30
  • Træning på et lille lukket hold med 8 – 10 gravide
  • Fri vejledning per mail hos Line – fx indenfor kost, træning og sundhed generelt.
  • Mulighed for at tilkøbe et medlemsskab i Cramers Studie for 400 kr./måned – under dit forløb
  • Medlem af lukket facebookgruppe, hvor der løbende vil være sparring og gode råd til træning mm. under din graviditet
  • Pris for 2 x træning/uge i 8 uger: 2.800 kr. 

HOLD 2

Hvis HOLD 1 bliver fuldt booket, opretter vi ét ekstra hold med 1 ugentligt træningspas per uge:

  • 8 ugers træningsforløb med 1 ugentligt træningspas i Cramers Studie
  • Fra uge 1 tom. uge 8: fredage kl. 7.30
  • Træning på et lille lukket hold med 8 – 10 gravide
  • Fri vejledning per mail hos Line – fx indenfor kost, træning og sundhed generelt.
  • Mulighed for at tilkøbe et medlemsskab i Cramers Studie for 400 kr./måned – under dit forløb
  • Medlem af lukket facebookgruppe, hvor der løbende vil være sparring og gode råd til træning mm. under din graviditet
  • Pris for 1 x træning/uge i 8 uger: 2.000 kr

. . . .

PRAKTISKE INFORMATIONER

  • Første træning: Hold 1: onsdag den 3. januar kl. 16. Hold 2: Fredag den 5. januar kl. 7.30
  • Én træningssession har en varighed på 55 minutter
  • Location: Cramers Studie – Esplanaden 8 i København
  • Efter træning kan du benytte vores lækre badefaciliteter – fri afbenyttelse af håndklæder, shampoo, balsam og bodylotion – og du er velkommen til at nyde en god kop kaffe i vores loungeområde før/efter træning.
  • Træner: Line (**)

**Som udgangspunkt vil Line stå for træningen, men bliver hun forhindret pga. sygdom, ferie eller lign. vil én af studiets øvrige trænere stå for træningen.  

TILMELDING 

Tilmelding gælder efter ‘først til mølle-princippet’. Du kan tilmelde dig ved at sende mig en mail på: ml@cramer.dk eller kontakte mig via hjemmesiden. Der skal være minimum 5 tilmeldte, før holdet oprettes. Jeg glæder mig til at høre fra dig, og forhåbentlig se dig i Cramers Studie sammen med et hold andre gravide kvinder i 2018♡♡

Posted in blog, Træning

Relaterede indlæg

@marielouisecramer

Seneste fra Instagram