Hverdagstanker

Jeg er ligesom dig

Jeg har også dage, hvor jeg ikke gider at træne. Jeg sidder også derhjemme og bruger en del tid på at overbevise mig selv om, at jeg skal afsted til træning. Hvad gør jeg for at komme afsted?

Først og fremmest kan jeg se en klar tendens de dage, hvor jeg ikke kan overskue eller gider at træne. Jeg har typisk sovet for lidt, eller jeg har for meget at lave (arbejde og aftaler). Det hjælper mig, hvis jeg kan forstå, hvorfor overskuddet er minimalt, og det giver mig mulighed for at ændre ting i min hverdag, så lysten til træning kommer tilbage. Hvis jeg får min søvn, løser de flere udfordringer sig helt automatisk, fordi min overskud er tusind gange større.

Når det så er sagt, hjælper det mig at lave en træningsaftale. I fredags aftalte jeg at mødes med en veninde til styrketræning og løbeintervaller. Søndag tog jeg med min veninde ud at løbe 10 km med Sparta løbeklub, og i dag fik jeg koordineret en løbetur med Sidsel Godsk (træner fra Cramers studie). I perioder kan jeg sagtens selv komme afsted til træning, og i andre perioder (som nu), værdsætter jeg virkelig at have en aftale i kalenderen med en træningsbuddy.

Udover at planlægge en træning med en ven/veninde/kollega eller et familiemedlem, har jeg også nogle andre råd, som du måske kan benytte dig af -)

  1. Afsæt tid i kalenderen til din træning. Du kan f.eks. lave en ny regel om, at du hver søndag sidder med din kalender og koordinerer næste uges træningspas. En træningsdate i kalenderen – uanset om den er alene eller med en buddy, skal prioritereres lige så højt som en middagsaftale (eller en anden aftale). Du kan ikke bare aflyse en middagsaftale, og du bør prioritere din træning på samme vis.
  2. Tag træningstasken med på job: Du kan pakke din træningstaske aftenen forinden og træne før/efter arbejde. Det er super svært at komme afsted til træning efter en lang arbejdsdag, især hvis du lige skal hjem forbi sofaen først. Jeg vil anbefale dig at køre direkte fra job – så sparer du både tid og dårlige undskyldninger, som prøver at overbevise dig om, at du burde blive hjemme fra træning i dag.
  3. Træn om morgenen: Du er måske ikke et morgenmenneske, men har du overvejet at træne om morgenen inden arbejde? Det kan være lidt hårdt at stå op en time tidligere, men hold nu fast hvor er det bare dét værd, når du er færdig med din træning. Du nyder bl.a. godt af det forhøjede energiniveau, som træningen medfører – og desuden kan du lave andre aftaler efter arbejde.

Har du andre gode råd? -)

XX ML

 

img_0571

Posted in blog, Hverdagstanker

Relaterede indlæg

@marielouisecramer

Seneste fra Instagram