18
sep
2013
0

Vaniljeprotein havregrød med kokosmælk

Det kommer vist ikke som en overraskelse, hvis jeg siger, at jeg elsker at eksperimentere med min morgenmad. Det er tydeligt at se, hvis du følger mig på instagram (marielouisecramer) – da størstedelen af mine billeder er morgenmadsbilleder.

Jeg har længe ville eksperimentere med kokosmælk i min havregrød, og nu fik jeg endelig lavet min version af denne havregrød.

Fremgangsmåde

  1. Kom 40 gram havregryn, 30 gram vand og 75 gram kokosmælk (light) i en skål.
  2. Kom skålen i mikro’en i 2 minutter.
  3. Tilsæt 20 gram proteinpulver og lidt vand (jeg brugte vanilje proteinpulver fra Nutramino)
  4. Kom skålen tilbage i mikro’en i et minut
  5. Topping: 50 gram hindbær + 1 tsk. kokos.

Energiindhold – for hele portionen (1 person)

  • 289 kalorier
  • 22 gram protein
  • 31 gram kulhydrat
  • 8,7 gram fedt

Velbekomme
// ML

IMG_7961

2 Svar

  1. Kathrine

    Hej Marie Louise :)

    Først og fremmest vil jeg bare sige, at jeg synes du er en kæmpe inspiration! Det er så fedt, at du har sådan et sundt forhold til kost og motion. Derudover synes jeg dine opskrifter er super lækre og enkle – de kræver ikke alle mulige “mærkelige” ting. Det er så skønt og meget mere overskueligt at kaste sig ud i dem! :)

    Nå men jeg skriver egentligt for at spørge lidt ind til den gang du begyndte at spise efter paleoprincipperne og derigennem smed de sidste fem kg. Jeg har selv et mål om at smide de sidste 3-5 kg. På sidebenene, og har lyst til at kaste mig ud i at leve efter nogle af paleoprincipperne, da jeg selv føler, at min krop reagerer lidt negativt på en for kulhydratrig kost. Jeg kan dog, som dig, heller ikke undvære mælkeprodukter, så det vil jeg vælge at fortsætte med. Jeg tænker at starte med at afprøve det på min krop en måneds tid – og derefter vurdere om jeg f.eks. vil tilføje mine havregryn igen Jeg vil egentligt høre dig, hvor lang tid det tog dig at smide de sidste par kg. efter du startede på paleo-kosten og hvor ofte du motionerede, og om du lavede andet end spinning?

    Bedste hilsner fra
    Kathrine

    1. admin

      Hej Kathrine – tusind tak!!! Det varmer mit lille sundhedshjerte at høre, at jeg kan inspirere mine følgere derude. Det er virkelig min drivkraft i alt det her arbejde, jeg laver :)

      Ift. paleo, så gik der nogle måneder, før jeg opnåede mit ønskede vægttab. Jeg spiste utrolig lowcarb, og jeg dyrkede mange forskellige former for konditionstræning, ca. 4-5 gange pr. uge. Men som du formentlig også har læst dig til i nogle af mine blogindlæg, så gik det op for mig hen af vejen, at det ikke var lykken at gå ned i vægt – i hvert fald ikke på denne måde, jeg gjorde det. Jeg mistede langsomt min muskelmasse, og jeg så utrolig tynd, træt og udmattet ud det sidste stykke tid, inden jeg ændrede mine kostvaner igen. Min pointe er – paleo er en effektiv livsstil at følge, hvis du ønsker at gå ned i vægt, men det er vigtigt, at du spørger dig selv, hvad dit mål er? Er det at komme ned i vægt? Eller er din målsætning i bund og grund en reduceret fedtmasse/ fedtprocent? Hvis dette er din målsætning, så er det ikke et must at leve fuldstændig efter paleo principperne! Jeg plejer at sige, at kosten er nøglen til et vægttab, men styrketræning er nøglen til at opnå den slanke og veltrænede krop. Det handler om at finde en naturlig balance og samtidig gælder det om at forstå, hvad din krop har behov for. Mange mennesker spiser flere kulhydrater, end de rent faktisk har behov for i løbet af en dag, men jeg har nu erfaret mig, at kulhydraterne er et must i min diæt, hvis jeg ønskede den slanke og veltrænede krop.

      Jeg ved ikke, om jeg snakker lidt for meget uden om – men jeg håber, at du kan bruge mit svar :)
      // ML

Instagram