Opskrifter

Inspiration til dine mellemmåltider

Tidligere spiste jeg tre mindre hovedmåltider og tre mellemmåltider. I dag foretrækker jeg tre større hovedmåltider og færre mellemmåltider. Jeg har fundet ud af, at det fungerer bedre for mig med færre og lidt større måltider. Det kan sagtens være, at jeg på et tidspunkt går tilbage til alle mine tre mellemmåltider. Det ene er ikke mere rigtigt end det andet. Du kan sagtens fastholde et stabilt blodsukker, uanset om du spiser to, tre, fire eller flere måltider om dagen. Whatever works for you. Min opfordring til dig er, mærk efter. Har du behov for et mellemmåltid, så spis det endelig. Hvis ikke, så skip det 🙂

Nedenfor vedhæfter jeg nogle billeder fra min bog, Din sunde plan. Her finder du inspiration til dine mellemmåltider, som fx kan være:

Frugt – fx med en lille håndfuld mandler
Grøntsager – mætter godt, og bidrager med begrænset energi (kcal)
Humus eller dilddressing lavet på skyr, som dip til dine grøntsager. Eller æble med chokolade/mandler. Fif: Drys lidt kanel henover dit æble, det er et hit.
Knækbrød med smøreost og kylling. Eller bananpandekager, en bar (personligt elsker jeg Easis-barerne), skyr med kanel og mandler eller edamamebønner.

Velbekomme ♡♡

Ps. alle billeder er taget af Christian Radil, som er min dygtige fotograf igennem hele bogen.

Posted in blog, Opskrifter

Relaterede indlæg

@marielouisecramer

Seneste fra Instagram